Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Madrid 2015 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Madrid 2015 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Madrid

20 April 2015 | Spanje, Madrid

Na een voor sommigen korte nacht (ik noem geen namen) is het tijd om bij het ontbijt aan te schuiven. Na een klein ontbijt en korte evaluatie van de nacht (iemand nam de uitspraak we gaan rollend naar huis iets te letterlijk^^) gaan we als groep richting plaza del sol, ook wel het centrale plein van Madrid met het geografisch middelpunt van Madrid. Vanaf station Sol zijn we richting de universiteit gegaan, waar we een hele interessante hoorcollege hebben gevolgd. Eerst ging ze wat vertellen over de 4 rangenvan de basisscholen in Madrid. De kinderen gaan ook pas vanaf 6 jaar naar school. 4e rang is een openbare school (hier gaan we morgen ook naartoe). En dan gaat het tot de eerste rang, dit is een priveschool (hueriver morgen meer...). We zijn tot de conclusie gekomen dat er een tekort is aan bevoegde leerkrachten die les mogen geven op bilinguale scholen. Hierna zijn we terug gegaan met de trein naar plaza del Sol, en kregen we even de tijd om te lunchen. Om half 3 moesten we weer verzamelen op het plein.
Aangekomen op het plein wordt de groep in tweeën opgedeeld.
Beide groepen gaan onder begeleiding van Henny en Sander een stadswandeling maken, de reporters van de site gingen met Henny mee! Tijdens deze wandeling hebben wij verschillende bezienswaardigheden bezocht van pleinen tot gebouwen (plaza major, royal palace, en de vele verschillende vormen van architectuur in de stad). Na de stadswandeling namen we in de zon plaats op het terras, waar we gezamenlijk een drankje hebben gedronken. Met een vrije avond voor de boeg gaat iedereen zijn eigen weg waar we bij verschillende restaurants en kroegjes zijn of haar maaltijd en drankjes nuttigen. Velen duiken wederom ook deze avond vroeg het bed in om de nodige nachtrust te nemen. De volgende dag staan namelijk belangrijke bezoeken aan scholen uit Madrid gepland waar iedereen de voorbereide lessen dient te gaan geven. Kortom een interessante en leerzame dag.

Het weer: 22 graden en volop zon.