Dag 3 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Madrid 2015 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Madrid 2015 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Madrid

21 April 2015 | Spanje, Madrid

Na een goede nachtrust was het weer tijd om te ontbijten. Iedereen zag er vandaag gelukkig fris en fruitig uit voor de spannende dag die ons te wachten stond.
Het ontbijt eindigde met een toespraak van Sander, waar we tot de conclusie zijn gekomen dat vandaag een feestelijke dag was ( deze term kwam gedurende de dag vaak genoeg voorbij). We vertrokken met z'n allen richting plaza del Sol, waar we de trein hadden gepakt richting het grote station, Atocha. Eenmaal aangekomen bij Atocha moesten we overstappen richting Santa Eugenia (een klein dorpje waar de 4e rang school zich bevindt, waar we les hebben gegeven). Aangekomen in Santa Eugenia, moesten we nog een klein eindje lopen richting de 4e rang school. Dit is een openbare school waar iedereen welkom is.
Omdat we in Spanje zitten, was het niet verrassend dat we een tijdje moesten wachten op Victoria. Vanuit daar werden we opgedeeld in verschillende groepen (kleuters, middenbouw, bovenbouw) en mochten we de lessen gaan geven. Het was een hele ervaring, voor sommigen moeilijk om te communiceren, over het algemeen waren de kinderen wel erg enthousiast. Hierna zijn we weer terug gegaan naar Atocha, waar we even de tijd hadden gekregen om wat te eten. Vanuit station Atocha zijn we richting de 1e rang school gereisd (Garcia Lorca). Ook hier hebben we even moeten wachten op de contactpersoon. Alleen bij deze school werden wij zeer open ontvangen door de leerlingen van Garcia Lorca, ze stelden meteen allerlei vragen en hebben met sommigen van ons touwtje gesprongen. Ook hier werden we weer opgedeeld in groepen en mochten we onze lessen geven. Bijna alle studenten onder ons kwamen met een heel ander gevoel naar buiten. Het was veel makkelijker om les te geven en te communiceren, het was beter voorbereidt, we werden open ontvangen door de leerkrachten en leerlingen enz. Als ik spreek voor mezelf, vond ik dit een hele interessante middag, en ook een ervaring rijker om les te hebben gegeven op een bilinguale school.
Hierna hebben we nog een rondleiding gekregen en zijn we daarna weer vertrokken richting plaza del Sol, waar we de rest van de avond vrije tijd hadden. Een erg leerzame dag, maar wel vermoeiend!!
Morgen is het programma iets gewijzigd, in de morgen hebben we het keuzeprogramma en in de middag een activiteit bedacht door Sander en Henny. Hiermee wil ik ook gelijk de feestelijke dag afsluiten!

Het weer van vandaag: 21 graden half bewokt.

Wist je dat je voor 8 euro een hele leuke avond kan hebben ...